Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHRD / OYFE Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5038 NRT 3155 DW 8330 / 8665 Klstr. -
BT - NT - IMO 5374420 Byg.nr. 0037
Byg.år 1930 Værft Odense Staalskibsværft A/S. Afløb 1930-01-21. Afleveret 1930-05-16. Reg.nr. D-90. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 418,9 x 54,7 x 25,4 / 29,8 feet (kend.) Maskine Diesel 2 stk. med i alt 5300 iHK 6-cyl. 4SA B&W motorer type 663-TF-130 til dobblet skrue.
TeknikFart 13,5 knob, dobbelt skrue, 2 dæk, shelterdæk type, 3 master. Krydserhæk.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til URSULA RICKMERS (Ty.)
Rederi B. til APM., København. Rederi
før - efter
Lå sidst i april 1940 i Shanghai, Kina. Opl. 1940-04-00 i USA. Overt. 1941-03-30 af US War Shipping Administration og næ. til CAVALCADE af Pa. Tilbagelev. 1946 til APM. Solgt 1955-12-22 R. til Rickmers Rhederei AG., Bremerhaven, Tyskland og næ. til URSULA RICKMERS. Oph. 1964-10-14 i Hamburg.
ReferencerORG-N. Årbog 1993-03. Årbog 1998-05. U2. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1993 p.16. og i Årbog 1998 p.84f. (Fred.) p.145 G: Data. (JM) GERTRUDE M. var APM's første specialbyggede linjeskib. (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Mir.)
Tidligste år
 
1930 Seneste år
 
1964
Reference : Foto af GERTRUDE MÆRSK.
Reference : Foto af GERTRUDE MÆRSK - URSULA RICKMERS