Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCLK / OYCI Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 389,39 NRT 242,94 DW 450 + 59 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600055 Byg.nr. 0024
Byg.år 1890 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1890-08-19. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 141,3 x 22,7 x 10,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 230 iHK Værftets maskine compound type.
TeknikFart 8,75, 2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Østersøen D/S A/S, København. Solgt 1897-06-26 R. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1936-07-24 A. til Clayton & Davie, Gateshead on Tyne, UK for oph.
ReferencerHSM R-04. H&S registr.H&S 1996:3021. H&S 1996:3021.
Bemærkninger(H&S 1996:3021) Midtskibssektion for byg. nr. 21 til 24 i et. (H&S 1996:3021) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger: 29 tegninger samt 2 breve. (Fred.) Omb. c. 1935. (Flg. 1936) Ny måling: 381 BRT, 214 NRT, 381 + 59 DWt, 149,6 x 24,1 x 10,9 feet (kend.) (Mir.)
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1936