Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1776 NRT - DW 2159 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600009 Byg.nr. 0029
Byg.år 1890 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1890-12-30 Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.pp. 79,2 meter Bredde 11,3 meter (Mir.) Maskine Dampmaskine 1000 iHK triple expansion type af værftets type.
TeknikFart 9,5 knob eller også fundet som 11,2 knob.
Person-info-
Reg.by Bremen Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til PARMA (Ty.)
Rederi B. til Steamship Co. Hansa = Deutsche Dampschiffsgesellschaft Hansa, Bremen, Tyskland. Afl. 1891. Rederi
før - efter
Solgt 1903 til Robert M. Sloman jr., Hamburg, og næ. til PARMA. Forlist 1904-04-30 på rejse fra Ushant til Hamburg. Forlist ved grundstødning ud for Ushant.
ReferencerORG-N. HSM R-04. HSM R-33. SA hylde 1950:1124. H&S registr.H&S 1996:3029.
Bemærkninger(H&S 1996:3029 = HSM R-04 + R-33) Midtskibssektion og generalarrangement for byg. nr. 29 og 30.) (H&S 1996:3029) HSM-karton: Specifikationshæfte og inventarliste. Lasteplan x 2. Placeret under 1996:3029. (ELI) (SA hylde 1950:1124) nr. 98b. (Mir.)
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1904