Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYHN Sam-kode - Rig-Maskine Fyrskib Brugstype FY
BRT 179,28 NRT 55,39 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0065
Byg.år 1916 Værft Skibsbygmester Rasmus Møller. Reg.nr. H-73. Byg.by Fåborg Byg.land Danmark
Dimension 115,9 x 23,0 x 11,1 feet (kend.) Maskine Diesel 130 iHK motor.
TeknikMat. kravel af eg. 2 master, 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Marineministeriet, Fyr- og Vagervæsenet, København (Flg. 1935). Udlagt Gilleleje Flak N 1917-1920. Grådyb 1920-1927 og 1930-1939. Horns Rev 1927. SW 1 i 1946-1947. Vyl 1947-1969. Rederi
før - efter
Solgt 1978 til Dragør Sejlklub. Solgt 1985 til Arp Hansen og placeret i Nyhavn som restaurantskib. Forhalet 2006-09-26 til Polen, hvor det sank i Gdansk havn.
ReferencerORG-N. Årbog 1959-02. TSBEV. REG-02-0873. SR-bilag 1960:0018. SR-bilag 1957:0120. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg. 1935) (Flg. 1937) (FyrskibMH-P) p.25: Foto + Havde elektrisk undervandssignal og radiopejler. (Fyr-fyrskibe) p.124f. (SR-bilag) Samme data. (BOG) optræder i årbog 1959 p.42: Om bygning. (DKKulturar.) p.130. (REG-02-0973) Data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1996
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet FYRSKIB II