Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fyrskib Brugstype FY
BRT - NRT - DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1829 Værft Jacob Holms Skibsbyggeri, Strandgade. Konstrueret af fabrikmester Andreas Schifter. Skibsbygmester P. Jørgensen. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 22 x 5,6 x 2,4 meter. Maskine Uden fremdrivningsmaskineri.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, fyrmast.
Person-infoKaptajn J. Hein, 1829-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Marineministeriet, Fyr- og Vagervæsenet, København. Udlagt Læsø Trindel 1829-1838. Drogden 1838-1852 og 1863-1865 og 1868-1876. Læsø Rende 1852-1856. Rederi
før - efter
Udgik 1881 til reserveskib. Oph. 1881.
ReferencerORG-N. Årbog 1942-04. Årbog 1954-01. Årbog 1960-07. Årbog 1980-02. Årbog 2001-02. SR-bilag 1964:0515. Han.P. H&S registr.H&S 1950:0306. H&S 1954:0026.
BemærkningerOptræder i årbog 1942 p.83, 99. (BOG) Årbog 1954 p.10-11. (Fyr-fyrskibe) p.175. (BOG) årbog 1960 p.81-83 foto af model på H&S. Danmarks første fyrskib udlagt 1829 og i 1868 første danske fyrskib med blinkfyr elektrisk. (BOG) Årbog 2001 p.7-20. (SR-bilag 1964:0515) BEK 1829-07-07 Om udlæggelse af fyrskib på Trindelen. (StD-2) p.145. (Lehmann: Jacob Holm, 1944) p.163: Om bygningen. (BOG) Årbog 1980 p.10: Model. (HanP.) nr. 155 + 156: Tegning af Jacob Petersen.
Tidligste år
 
1829 Seneste år
 
1881