Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 82 / 93 / 99 / 103
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1808 før Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by - Byg.land Danmark
Dimension - Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Bo Ercken, 1809-1810. Kaptajn Lauritz Mathiesen, 1812-1820. Kaptajn Jes Jansen, 1821. Kaptajn Jeppe Schwennesen, 1822-1837. Kaptajn Lorentz O. Bon, 1838. Kaptajn Amon Andersen, 1839-1842. Kaptajn A. Früdden, 1842-1843.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Købt 1808-08-22 af Grønlandske Handel = KGH, København. Skibet var prisedømt - ukendt af hvem. Rederi
før - efter
Opbragt 1809-09-04 af englænderne, men frigivet kort tid efter med årsagen, "at det var grønlandske indvåneres ejendom" (Grønland 1957 p.312). Solgt 1843 til udlandet. Iflg. (H&S 1973:0697) Skibsliste solgt 1847.
ReferencerKGH. Årbog 1954-03. H&S registr.H&S 1973:0697.
BemærkningerOptræder i årbog 1954 p.27. Anvendt i grønlandsfarten af KGH til 1843. (Bobé) p.140: Købsomtale. (KGH-oplysningsmappe) Opgik 1809, 1810-07-17 og ankom 1810-11-06 til Egedesminde og afg. Holsteinsborg 1811-08-00, overvintrede i Leith og ank. Kbh. 1812-03-16. Opgik 1812-05-18 var -05-26 i Leith, afg. -07-26 og ank. -08-16 til Godthåb, afg. -09-02, ank. -11-09 til Leith. Sejlede sidste tur til Grønland 1823 og hjemkom 1843-09-25. (H&S 1973:0697) Skibsliste.
Tidligste år
 
1808 Seneste år
 
1843