Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCBT / OYDC Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5702 NRT 3583 DW 8750 Klstr. -
BT - NT - IMO 5604949 Byg.nr. 0002
Byg.år 1920 Værft Nakskov Skibsværft A/S. Afløb 1920-06-26. Afleveret 1920-10-00. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 390,7 x 53,2 x 33,7 / 37,4 feet (kend.) Maskine Diesel 3100 iHK på 2 stk. B&W 6-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue.
TeknikDobbelt skrue, 3 dæk, awningdæk type, 3 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til INDIEN (No.)
Rederi B. til Orient D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1937-04-14 A. til Odd Godager, Oslo, Norge uden næ. Solgt 1938 til Tropic Skibs-A/S, Oslo, og næ. til TROPIC SEA. Solgt 1939-06-00 til Vindeggen Rederi-A/S, Osolo, og næ. til VINDEGGEN. Kapret 1940-06-18 i Stillehavet af tysk hjælpekrydser ORION på pos. 28.48 S og 160.38 W. Forlist 1940-09-04 i Biscayen. Sænket af den tyske kaperbesætning.
ReferencerÅrbog 2009-05. NAK R-01. FEN-07-0930. H&S registr.H&S 1996:4002. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:4002 = NAK R-01) Generalarrangement og mange andre tegninger. (Fred.) Forlist 1940-09-04 i Biscayen. Ved tilsynekomsten af engelsk ubåd, TRUANT, sænkede den tyske kaperbesætning skibet ca. 500 sm vest for Bordeaux. (BOG) Årbog 2009 p.74, 79, 85.
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af INDIEN (II)