Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 8288 | Skibsnavn | KØBENHAVN | ||||
Kend.bogstav. | NTPG | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | LST |
BRT | 2263 | NRT | 1415 | DW | 3228 + 197 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 1096219 | Byg.nr. | 0600 |
Byg.år | 1890 | Værft | William Gray & Co. Ltd. Afløb 1890-04-22. Afleveret 1890-05-00. | Byg.by | West Hartlepool | Byg.land | England |
Dimension | 290,5 x 38,2 x 10,5 feet (kend.) | Maskine | Dampmaskine 915 iHK, triple expansion type fra Central Marine Engine Works | ||||
Teknik | 2 dæk, welldæk type. | ||||||
Person-info | 21 mands besætning | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | ACME (Gr.) | Omdøbt til | TILTIL (Chile) |
Rederi | B. til Bennetts & Co., Grimsby, som LANGOE. Samme år solgt til West Hartlepool og næ. til CALCUTTA CITY. Solgt 1900 til Syra, Gr. og næ. til ACME (3 redere inden indfl.) | Rederi før - efter | Indfl. 1915 til Pacific D/S A/S, København og næ. KJØBENHAVN. Solgt 1916-10-27 A. til Primula D/S A/S, København. Havareret 1919-01-16 ved brand ved afgang fra Philadelphia USA. Solgt 1919-08-26 til Chilean Navigation Co., Valparaiso, og næ. til TIL-TIL. Solgt 1923 til Cia de Vapor Tiltil SA., Valparaiso, uden næ. Solgt 1924 til Central Power & Light Co., Valparaiso, uden næ. Solgt 1926 til SA Comercial Braun & Blanchard, Valparaiso, og næ. til ATACAMA. Solgt 1929 til Cia Carbonifera de Fundicion Schwager, Valparaiso, og næ. til COLLICO. Forlist 1938-05-10 efter kollision med DON ALBERTO 10 sm N for Quiriquina Island Chile. | ||||
Referencer | ORG-N. | H&S registr. | - | ||||
Bemærkninger | (ELI) (StD-3) p.462. (Fred.) Forlist ved brand 1919-01-16 ved afgang med olietønder fra Philadelphia. Vraget solgt 1919-08-26 til Chile og genopbygget og næ. til S/S TILTIL. | ||||||
Tidligste år | 1915 | Seneste år | 1938 |