Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT 216 NRT - DW - Klstr. 108
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1858 Værft Skibsbygmester muligvis P. Kieldrup i 1853. Byg.by Haderslev Byg.land Danmark
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn N.L. Engers, Nordby til 1862. Kaptajn Prehn fra Foochow, Kina i 1866.
Reg.by Nordby, Fanø / Middelfart Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Kaptajn N.L. Engers, Nordby. Solgt 1862 i Antwerpen til A/S i Nyborg. Rederi
før - efter
Forlist 1866 eller 1868-08-02 på rejse fra Foochow til Australien ved Japan med te. Under tyfon blæste stormen riggen af skibet. Satte nødsejl og søgte nødhavn ved Nagasaki (noteret i Middelfart Avis 1866-12-19).
ReferencerORG-N. SR-bilag 1948:0204. REF-base ID 91. H&S registr.H&S 1950:2365.
Bemærkninger(ELI) (Malling) Rejseoplysninger 1866 på kartotekskort. (Middelfart Avis 1866-12-19) Forlist ved Japan 1866. Besætningen bjærget. (SR-bilag 1948:0204) Kaptajnens hustru døde under faldende mast under tyfonen, hvor skibet forliste. (H&S Udklipssamling) Fartøj, spec. BJARKE. og flere skibes skæbner. (H&S 1950:2365) Dokumenter fra 1865 til kaptajn Prehn fra ophold i Soerabaya, søforklaring på hollandsk. (Fred.) p.36 A-Cå. (StD-1) p.222: Om forliset. (StD-3) p.284.
Tidligste år
 
1858 Seneste år
 
1866