ID-nummer | 829 |
Skibsnavn | QUINTUS |
Kend.bogstav. | OWBZ2 |
Sam-kode | KSB-10379 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 399,99 |
NRT | 214,32 |
DW | 1000 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 6814037 |
Byg.nr. | 0135 |
Byg.år | 1968 |
Værft | Aarhus Flydedok & Maskinkompagni A/S. Afløb 1968-01-13. Afleveret 1968-04-30. Reg.nr. D-1558. |
Byg.by | Århus |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 186,6 x 34,8 x 8,4 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 500 - 800 iHK Alpha-Diesel 8-cyl. 2SA type 408-26V0 motor. |
Teknik | Fart 11 knob, 2 dæk, åben shelterdæk type. 1 lastrum, 2 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MOR-FIGUEIRA |
Omdøbt til | O GREAT (S. Vincent) |
Rederi | Solgt 1973-06-27 R. til Rederiet Quintus I/S, KR Mortensen & Lange, København og næ. til QUINTUS |
Rederi før - efter | Solgt 1983-02-00 til International Contract Carrier Ltd. Cayman Islands, uden næ. Solgt 1990 til Contenac Shipping Corp., Kingstown, og næ. til O GREAT. Næ. 1991 til GREAT STAR. Solgt 1993 til Cometal Shipping, Dubai, og næ. til NASR. |
Referencer | KSB-20-0194. REG-02-613. KOP-2. |
H&S registr. | H&S 1996:1242. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1242 = KSB-20-0194) generalarrangement, 2 fotos, kapacitetsark. (Fred.) p.460 D. (Flg.) i 1983 optræder OUKQ sidste gang med navnet QUINTUS. i 1984 er signalet givet til andet skib (JETTE DANIA, bg. 1983), og i 1985 er QUINTUS så opført med kaldesignal OWBZ. Den vedlagte tegning er udført med Frederikshavn Værfts tryk, men med Århus stempler over tegningerne. (Mir.) (REG-02-0613) Data om ejerforhold. (JM) Skibets historie er ikke yderligere efterspurgt. |
Tidligste år | 1973 |
Seneste år | 1993> |