Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCMB / OXTS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype ISB / PA
BRT 497,49 / 502 NRT 213,74 / 200 DW 105 + Klstr. -
BT - NT - IMO 5600187 Byg.nr. 0341
Byg.år 1890 Værft Lindholmens Mekaniska Verkstad A/B. Afløb 1890-03-06. Bilbrev 1890-07-14. Byg.by Göteborg Byg.land Sverige
Dimension 139,4 x 31,1 x 14,3 feet (kend.) Også i (Fred.): 140,0 x 33,3 x 14,7 feet eller fod. Maskine Dampmaskine 190 nHK, 1000 iHK, 2-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikIsbryder, jernbanefærge. 1 dæk og welldæk type. 2 master.
Person-info-
Reg.by Helsingør / Korsør / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Hjs. fra 1932 Korsør, og fra 1937 København. Rederi
før - efter
Overtaget 1938-01-28 A. af Handelsministeriet, Søfartsministeriet, og benyttet som elevskib for navigationsskolerne i et vist omfang. Oph. 1951-02-14 hos H.I. Hansen, Odense.
ReferencerDSB. BYG K-04. CASSE K-04. FEN-05-0734. FEN-05-0768. Årbog 1950-05. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1266. H&S 1996:5104. SR-foto. H&S 1976:0442.
Bemærkninger(H&S 1996:1266) Tegning over elektrisk ombygning 1938 ved Orlogsværftet. (Fred.) grundstødning 1950-02-03 ved Årø. (H&S 1996:5104 = CASSE K-04) Generalarrangement DSB-tryk. (JM) Overgået til Søfartsministeriet (Handelsministeriet) 1938-01-28 A. og bl.a. brugt til træning for navigationsskoleelever 1939 (SR-foto) efter Eilif W.J. Andersen (f-1916). (FEN-05-0768) Planer og snit på A3. (JM) Agtermast udtaget 1931 ved hovedrep. på K.Flydedok, senere igen indsat. (BOG) Årbog 1950 p.90. (H&S 1976:0442) Regnskabsbog for dæksleverancer 1890-1896. (Rosendahl-2) p.172 (der har forkert kendingsbogstaver).
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1951
Reference : Foto af THOR
Reference : Planer og snit for THOR