Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPDG Sam-kode SAM-0561 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1469 NRT 886 DW 1783 + 217 Klstr. -
BT - NT - IMO 1115365 Byg.nr. 0106
Byg.år 1902 Værft J. Crown & Sons. Afløb 1901-12-10. Afleveret 1902-01-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 250,5 x 35,8 x 16,1 / 19,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 625 iHK, triple expansion type fra Mac Coll & Pollock, Sunderland.
Teknik2 dæk, welldæk type. 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SVENDBORG Omdøbt til -
Rederi Solgt 1908-04-25 R. til Dansk Dampskibsselskab Rossia A/S, København og næ. til GENERALKONSUL ELISSEJEFF. Rederi
før - efter
Forlist 1914-02-20 efter stranding ved Coll Island på Hebriderne. Position 3 sm E for Arinagour.
ReferencerFEN-13-1816. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(ELI) (StD-3) p.502. (Fred.) p.778. (Mir.) staver navnet som GENERALCONSUL E..
Tidligste år
 
1908 Seneste år
 
1914
Reference : Foto af GENERALKONSUL ELISSEJEFF

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1904 - 1908 SVENDBORG NPDG B. til Whinfield Steam Ship Co. Ltd., Cardiff som ADA. Indfl. 1905-01-10 R. til Svendborg D/S A/S, Svendborg og næ. til SVENDBORG.
1908 - 1914 NPDG Solgt 1908-04-25 R. til Dansk Dampskibsselskab Rossia A/S, København og næ. til GENERALKONSUL ELISSEJEFF.