Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 360 NRT 132 DW - Klstr. 66
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1852 Værft Thomas Wingate & Co., Glasgow (psolar). Caird & Co., Greenock (Fred.). Afløb 1852-03-00. Afleveret 1852-04-00. Bilbrev 1852-04-28. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension Lgd. 160 x Br. 37 feet. Maskine Dampmaskine, hjulskib, 2 maskiner på tilsammen 130 / 140 HK, triangelmaskine.
TeknikKlink af jern.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til grosserer H.P. Prior, København. Ankom København 1852-05-06. I ruter Kbh. - Randers, Horsens, Ålborg. Overt. 1853-02-08 af Actieinteressentskabet for Dampskibet Cimbria, København. Rederi
før - efter
Forlist 1858-10-14 efter kollision med H/S SKÅNE ud for Helsingør.
ReferencerÅrbog 1944-03. Årbog 1954-06. Årbog 1967-05. Årbog 2006-08. H&S registr.H&S 1944:0079.
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.40-65 og senere, samt i årbog 1954 p.81. (BOG) Årbog p.1967 p.148. Ruteoplysninger. (BOG) Årbog 2006 p.111 for restaurere maleri. (Fred.) Forlist 1858-10-14 efter kollision med H/S SKÅNE af Stockholm på Disken ved Helsingør. (MunchausIII) p.107.
Tidligste år
 
1852 Seneste år
 
1858