Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRSF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 548,09 NRT 303,88 DW 300 + 70 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608950 Byg.nr. 0107
Byg.år 1878 Værft B&W. Afløb 1878-05-09. Afleveret 1878-08-12. Bilbrev 1878-08-08. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 196,0 x 22,8 x 13,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, hjulskib 750 iHK, 4-cyl. compound af værftets type. (DFDS liste) 1000 iHK.
TeknikKlink af jern. Fart 13 knob, 1 dæk. 84 pax på 1., 28 pax på 2. og 352 pax på 3. klasse.
Person-info-
Reg.by København / Ålborg / Frederikshavn / Århus Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1914-10-03 A. til Petersen & Albeck, København for oph.
ReferencerÅrbog 1944-03. Årbog 1954-06. Årbog 2010-07. FEN-04-0478. FEN-04-0657. H&S registr.SR-foto. H&S 1937:0334 + 1979:0080 + 1981:0279 + 1978:1375 + 1978:0936 + 1967:0672 + 1952:0270.
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.106. + Årbog 1954 p.84. + Årbog 2010 p.146. (Fred.) Ommålt jf. Flg. 1911. Udrangeret 1913. 1914 skrællet og skrog anvendt som lægter i Ålborg og næ. PEDER. (DFDS 1991) Nr.61. (H&S 1937:0334) Stik af skibet fra Ill.Tid. 1878.
Tidligste år
 
1878 Seneste år
 
1914
Reference : Foto af H.P. PRIOR (I)
Reference : Gengivelse, gravering, af H.P. PRIOR (I).