Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 139 c. / 190
BT - NT - IMO - Byg.nr. L04
Byg.år 1788 før Værft Skibsbygmester Lars Larsen omb. / rep. 1793-10-14 (attest) på Duntzfeldts værft Kbh. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 3 master.
Person-infoKaptajn William Dunlop, 1793-. Kaptajn James Tennant, til 1795.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Købt 1788 fra Østersøiske Kompagni af Duntzfeldt & Co.'s rederi, København. Rederi
før - efter
Blev 1795 udskiftet i Ostindien med skib af samme navn (ID=6773).
ReferencerORG-N. REF-17-1536. Årbog 1954-07. H&S registr.-
Bemærkninger(REF-17-1536) og Niels Friis: Ostindiefareren CRONBORGs stranding ved Gilleleje 1797, udg. 1942: Omtaler dette skib som overtaget af 1788 fra det ophørte Østersøiske Kompagni, men var i så slet stand i 1795, at det blev afhændet i Ostindien, hvor der indkøbtes nyt skib, der fik samme navn, ID 6773. (Klem-2) p.46. (Feldbæk 1969 App.IV+V) Rejse til Ostindien 1793, men ikke hjemkommet. Nyt skib købt i Indien ID = 6773.
Tidligste år
 
1788 Seneste år
 
1795