Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFTM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 712,71 NRT 505 / 525,15 DW 740 + 120 Klstr. -
BT - NT - IMO 5610968 Byg.nr. 0078
Byg.år 1866 Værft Andrew Leslie & Co. / Lesley & Co. Afløb 1866-09-00. Bilbrev 1866-11-01. Omb. 1871. Byg.by Hebburn Byg.land England
Dimension 204 x 26,5 x 14,4 feet (værft). 204,1 x 26,7 x 14,4 fod (kend.). Lgd.o.a. 215,0 fod.. Maskine Dampmaskine 90 nHK, 340 iHK fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet,
TeknikFart 8,5 - 9 knob. Mat. klink af jern, 5 vandtætte skotter. Skonnertrigget. 2 master med skonnertrig. 1 dæk + partielt mellemdæk, lodret stævn, halvrundt spejl.
Person-infoKaptajn W. Langberg, 1869-1871.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Kontraheret af C.P.A. Koch, København, for The Anglo-Danish Steamship Co. Overtaget 1867-01-01 af DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1873-02-19 på rejse fra Hull til Königsberg ved stranding ved Lerhamn syd for Kullen. Udslettet af DAS 1873-04-19.
ReferencerORG-N. Årbog 1944-03. Årbog 1954-09. FEN-04-0446. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.88 + 91 samt i årbog 1954 p.133. (Prior) Forlist 1873, kildeliste. (Fred.) p.22: Data. Forlist 1873 på rejse fra Hull til Königsberg med stykgods. Strandet ved Lerhamn syd for Kullen. Kondemneret. (ID3484) p.151: Data og kilder. S/h foto af maleria af F. Sørvig visende skibet set mod stb. side i søen. (Rosendahl-2) p.91: Data.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1873
Reference : Foto af DAGMAR (I)