Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFTM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 712,71 NRT 505 / 525,15 DW 740 + 120 Klstr. -
BT - NT - IMO 5610968 Byg.nr. 0078
Byg.år 1866 Værft Andrew Leslie & Co. / Lesley & Co. Afløb 1866-09-00. Bilbrev 1866-11-01. Byg.by Hebburn Byg.land England
Dimension 204 x 26,5 x 14,4 feet (værft). 204,1 x 26,7 x 14,4 fod (kend.). Lgd.o.a. 215,0 fod.. Maskine Dampmaskine 90 nHK, 340 iHK fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet,
TeknikFart 8,5 - 9 knob. Mat. klink af jern, 5 vandtætte skotter. Skonnertrigget. 2 master med skonnertrig. 1 dæk + partielt mellemdæk, lodret stævn, halvrundt spejl.
Person-infoKaptajn W. Langberg, 1869-1871.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Kontraheret af C.P.A. Koch, København, for The Anglo-Danish Steamship Co. Overtaget 1867-01-01 af DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1873 ved stranding ved Lerhamn syd for Kullen.
ReferencerÅrbog 1944-03. Årbog 1954-09. FEN-04-0446. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.88 + 91 samt i årbog 1954 p.133. (Prior) Forlist 1873, kildeliste. (Fred.) Forlist 1873 på rejse fra Hull til Königsberg med stykgods. Strandet ved Lerhamn syd for Kullen. Kondemneret.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1873
Reference : Foto af DAGMAR (I)