Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYHQ Sam-kode - Rig-Maskine Fyrskib / restaurant Brugstype FY / PA
BRT 139,04 NRT 86,17 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1877 Værft De Forenede Oplagspladser og Værfter, Christianshavn. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 10,3 fod (kend.) Lgd. 31,52 m, Br. 5,79 x dybde 2,5 meter. Maskine uden maskine.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk. 2 master, udfaldende stævn, hækbygget med rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Marineministeriet, Fyr- og Vagervæsenet, København (Flg. 1937) Rederi
før - efter
Solgt 1971 til Christian Egelborgs Fabrikker, Holbæk. Solgt senere til Hobro Sejlklub til klubhus. Solgt senere til arkitekt Niels Spaabæk til spisested i Frederiksholm Kanal. Solgt senere til Ingrid Irene Spaabæk, Kbh., spisested i Helsingør.
ReferencerTSBEV. REG-02-0876. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg. 1935) (Flg. 1937) (Fyrskibe Hahn-Pedersen) p.24: Efter tegninger fra Trinity House, London. Udlagt Vyl 1899-1908. Installeret radio 1901 som første fyrskib. Efter 1908 anvendt indre farvande. (Fyr-fyrskibe) p.176. Senere skæbne indeholder spisested i St. Catherine Docks i London, konkurser og manglende vedligeholdelse, og skibet er i 2011 endt som delvis vrag i København. (DKKulturarv.) p.126. (REG-02-0876) Data om ejerforhold. (DanTræ) 1972 p.12.
Tidligste år
 
1877 Seneste år
 
2011>
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet FYRSKIB X.