Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYHK Sam-kode - Rig-Maskine Fyrskib / husbåd Brugstype FY / FTF / BEV
BRT 136 / 135,60 / 138,42 NRT 86 / 85,15 / 59,13 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1878 Værft Skibsbygmester F. Sparre. Søsterskib til fyrskib nr. X. Reg.nr. M-160. Byg.by Nysted Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 10,3 feet (kend.). Lgd. 31,52 m, Br. 5,79 x dybde 2,5 meter. Maskine Uden fremdrivningsmaskineri.
TeknikMat. kravel af eg, fyrmast, fyrlys i 10 m højde, i alt 2 master, 2 dæk. Udfaldende stævn, hækbygget, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Marineministeriet, Fyr- og Vagervæsenet, København (Flg. 1937). Udlagt Horns Rev 1878-1883. Som reserveskib bl.a. ved Anholt og Læsø. Gedser Rev 1890-1903. Anholt Knob 1904-1911. Læsø Rende 1911-1916. Gilleleje Flak N 1916-1918. Rederi
før - efter
Blev derefter anvendt som reserveskib på forskellige placeringer. Solgt 1977 til tegneren Bo Bonfils, København, for 101.878,11 kr. Solgt 1994 til Niels Olaf Ehrenskiöld. Solgt 2005 til anden side og 2018 i brug som kommercielt foretagende i Københavns Havn.
ReferencerORG-N. TSBEV. REG-02-0877. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg. 1935) (Flg. 1937) (Fyrskibe Hahn-Pedersen) p.24: Efter tegninger fra Trinity House, London. Udlagt på Horns Rev 1878-1883. Efter 1883 anvendt i indre farvande. (Fyr-fyrskibe) p.118. Første fyrskib i Nordsøen. (DKKulturarv.) p.126. (REG-02-0877) Data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1878 Seneste år
 
2005>
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet FYRSKIB XI.