Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYHR Sam-kode - Rig-Maskine Fyrskib Brugstype FY / BEV
BRT 137,47 NRT 91 / 114,01 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1879 Værft De Forenede Oplagspladser og Værfter, Christianshavn. Reg.nr. M-175. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 10,3 feet (kend.). Lgd. 30 m, Br. 6 meter. Maskine uden maskine.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk. 2 master, udfaldende stævn, hækbygget med rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Marineministeriet, Fyr- og Vagervæsenet, København (Flg. 1937). Udlagt Anholt Knob 1880-1889. Horns Rev 1889-1895. Læsø Trindel 1897-1901 og 1903-1914 og 1916-1920. Schultz' Grund 1925-?. Derefter reserveskib m.v. Rederi
før - efter
Solgt 1953 til skrothandler A.L. Sørensen, der afmonterede kobberforhudningen. Var nogle år køreskole med placering på Christianshavn. Solgt senere, 1998, til privat, i hvis eje det sank. Må 2009 anses som opgivet.
ReferencerTSBEV. REG-02-0878. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg. 1935) (Flg. 1937) (FyrskibMH-P) p.24: Efter tegninger fra Trinity House, London. Udlagt på Horns Rev 1889-1895. Efter 1895 anvendt i indre farvande. (Fyr-fyrskibe) p.119. Positioner efter 1925 er ikke klarlagt. Set som vrag på Refshaleøen og sunket 2006. (DKKulturarv.) p.126: Udlagt første gang 1880 på Anholt Knob. (REG-02-0878) Data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1878 Seneste år
 
2006
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet FYRSKIB XII.