Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYHM Sam-kode - Rig-Maskine Fyrskib Brugstype FY
BRT 168 / 167,56 / 186,92 NRT 110,31 / 76,62 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0053
Byg.år 1908 Værft Skibsbygmester Rasmus Møller. Reg.nr. M-165. Byg.by Fåborg Byg.land Danmark
Dimension 116,5 x 21,6 x 11,0 feet ca. Dybde i last 10,8 feet (kend.) 114,9 x 20,5 x 10,8 feet (kend.) Maskine Uden maskine.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 3 master, udfaldende, glat stævn, hækbygget, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Marineministeriet, Fyr- og Vagervæsenet, København (Flg. 1935). Udlagt Vyl 1908-1909 og 1911-1912. Læsø Trindel 1914-1915 og 1921-1925. Skagens Rev 1916-1920. Rederi
før - efter
Solgt 1980'erne til restauratør i Århus. Skibet fik ikke bevilling. Lå 1993-1994 i Nexø uden at være i drift. Planlagt at gå til England for brug som restaurant. Forlist 1996 på rejsen fra Korsør til Tilbury. Sunket ved Terschelling ved Hollands kyst. Lå i vejen for skibsfarten på 12 m. vand, bjærget og på ponton sejlet til Rotterdam. Senere tvivlsom eksistens.
ReferencerÅrbog 1959-02. Årbog 2001-02. REG-02-0887. SR-bilag 1960:0018. SR-bilag 1957:0120. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag) Samme data. (Årbog) Optræder i årbog 1959 p.38, 42 vedr. bygning hos Rasmus Møller. (Flg. 1935) (Flg. 1937) (FyrskibMH-P) p.25: Udlagt i indre farvande de sidste funktionsår. Sat til salg i 1980'erne. (Fyr-fyrskibe) p.181: Restaurationsplanerne i Århus gik i vasken, da tilladelser ikke gik igennem. 1993-1994 planer om spisested under Erik Gyldencrone-Rysensteen. 1996 sunket under bugsering til London ved Hollands kyst og kondemneret. (BOG) Årbog 2001 p.16. (DKKulturarv.) p.129. (REG-02-0887) Data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1908 Seneste år
 
1996
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet FYRSKIB XX.