Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYNH Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST / KØLE
BRT 1831 NRT 1000 DW 2350 Klstr. -
BT - NT - IMO 1157920 Byg.nr. 0070
Byg.år 1936 Værft Nakskov Skibsværft A/S. Afløb 1936-02-01. Afleveret 1936-04-27. Reg.nr. D-125. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 292,8 x 44,7 x 16,2 / 19,4 feet (kend.) Maskine Diesel 2250 iHK B&W 6-cyl. 2SA motor.
TeknikFart 13,75 knob, 2 dæk, shelterdæk type. 4 luger.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til JL, Vesterhavet D/S A/S, København. Overtaget 1938-02-12 A. af JL, Rederiet Ocean A/S, København. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-22 af Ministry of War Transport, London uden næ. med hjst. Newcastle og management hos Alfred Hult?, Liverpool. Lå sidst i april 1940 i Singapore. Forlist 1941-03-16 ved Cape Race.
ReferencerORG-N. Årbog 1999-04. Årbog 2001-05. U2. F2. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1999 p. 85-96, og 2001 p. 50. (Fred.) p.252:Forlist 1941-03-16 på rejse fra Newcastle til St. John, NB. Ca. Deltog ved afvisningen af slagskibet GNEISENAU fra en eller to konvojer 200 sm E for Cape Race på rejse til St. John New Brunswick. 7 mand omkom, 1 var den danske dæksdreng P.R. Hjort og den anden matros Henry Jensen. (Frivagten 1941-11, nr.17). (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.128. Afvigende antal omkomne (1). (Søulyk.) 1941 nr.53.
Tidligste år
 
1936 Seneste år
 
1941