Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 267
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1789 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by - Byg.land Ostindien
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Fregatskibsrigning
TeknikData ikke fremfundet endnu.
Person-infoKaptajn Hans Henrik Bruun 1799-1801. 26 mands besætning.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra THE MORNING STAR Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1796 fra indkøb i Batavia ved Kaptajn John Kennier Thompson til Duntzfeldt & Co. og de Coninck i kompagniskab for indkøbet. Til reder i Trankebar blev valgt Messrs. Harrop & Stevenson. Rederi
før - efter
Forlist 1801 på Anholt.
ReferencerORG-N. Årbog 1981-08. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1981 p.97. (ELI) (St.A. Kbhn. 1776-84) 1799 p.133 rejse til Ostindien 1799-08-16. (St.A. Kbhn. prot.pap.) 1799: rejse til Ostindien afs. 1799-07-21. Målebrev fra Kbh. 1799-07-01. (R.A. Skibsliste København 1797-1815) 1800 nr. 133: samme rejse. 1801 nr. 116: Forlist på Anholt. (Duntzfelt) p.77: Om køb i Batavia 1796. + p.128: Om mellemværende med staten for hjemsendelsesomkostninger for indisk besætning efter forliset på Anholt 1801.
Tidligste år
 
1789 Seneste år
 
1801