Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW 147 / 176,5 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0014
Byg.år 1780 Værft Van Ostens Skibsværft. Konstruktør Henrik Gerner. Skibsbygmester Johannes Halkier / Halkiær. Bilbrev 1780-07-26. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 117-3 x 27-8 x dybde 12-9 fod holl. mål. 106 x 27-9 x 13-9 fod (Klem-2) p.74. Maskine Sejl
Teknik1 dæk. 16 stk. kanoner.
Person-infoKaptajn Thomas Christian Møller. Besætning 25 mand.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. 1776 / 1780 til Overskattedirektionen, København og da målt til 176,5 kls. Rederi
før - efter
Købt 1776-12-14 på auktion af John Brown & Co., København. (Klem-2) p.68.
ReferencerÅrbog 1969-04. Årbog 1974-04. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (St.A. Kbhn. prot.pap.) 1788 nr. 127. Rejseoplysninger. (Add. 215, 4) København 1781 nr. 291. + 1784 nr. 376. Rejseoplysninger til Vestindien. (St.A. Kbhn. 1776-84) nr. 319. (BOG) Optræder i årbogen 1974 p.68f. + Årbog 1969 p.114. (Klem-1) p.182: Om bygningen. Har byggeår som 1779, men bilbrev måske først senere udfærdiget? Sammenhæng med Forordningen af 1776? (Klem-1) p.197 om bygningen. (Klem-2) p.74 + (BOG) 1974 p.68: bygget efter Forordningen 1776.
Tidligste år
 
1779 Seneste år
 
1784