ID-nummer | 8486 |
Skibsnavn | GREVINDE BERNSTORFF |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Fregatskib |
Brugstype | LST |
BRT | - |
NRT | - |
DW | 147 / 176,5 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0014 |
Byg.år | 1780 |
Værft | Van Ostens Skibsværft. Konstruktør Henrik Gerner. Skibsbygmester Johannes Halkier / Halkiær. Bilbrev 1780-07-26. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 117-3 x 27-8 x dybde 12-9 fod holl. mål. 106 x 27-9 x 13-9 fod (Klem-2) p.74. |
Maskine | Sejl |
Teknik | 1 dæk. 16 stk. kanoner. |
Person-info | Kaptajn Thomas Christian Møller. Besætning 25 mand. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. 1776 / 1780 til Overskattedirektionen, København og da målt til 176,5 kls. |
Rederi før - efter | Købt 1776-12-14 på auktion af John Brown & Co., København. (Klem-2) p.68. |
Referencer | Årbog 1969-04. Årbog 1974-04. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (ELI) (St.A. Kbhn. prot.pap.) 1788 nr. 127. Rejseoplysninger. (Add. 215, 4) København 1781 nr. 291. + 1784 nr. 376. Rejseoplysninger til Vestindien. (St.A. Kbhn. 1776-84) nr. 319. (BOG) Optræder i årbogen 1974 p.68f. + Årbog 1969 p.114. (Klem-1) p.182: Om bygningen. Har byggeår som 1779, men bilbrev måske først senere udfærdiget? Sammenhæng med Forordningen af 1776? (Klem-1) p.197 om bygningen. (Klem-2) p.74 + (BOG) 1974 p.68: bygget efter Forordningen 1776. |
Tidligste år | 1779 |
Seneste år | 1784 |