Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCDT / OYWC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2254 NRT 1355 DW 3533 + 167 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167455 Byg.nr. 0001
Byg.år 1921 Værft Odense Staalskibsværft A/S. Afløb 1920-07-19. Afleveret 1920-12-02. Reg.nr. C-37. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 284,9 x 42,4 x 19,9 / 23,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1050 iHK, turbine fra Wickers Ltd. Barrow.
TeknikFart 9,5 knob. 1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Dansk-Franske D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London, management hos G. Nisbet & Co. London. Lå sidst i april 1940 i Methil. Forlist 1942-09-28 på rejse fra Pictou, NS. til Milford Haven. Angrebet ved Island efter torpedering fra tysk ubåd. Sunket.
ReferencerODENSE R-01. Årbog 1999-04. FEN-10-1299. U2. F2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1702. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1702) 50 tegninger af skibe og detaljer. (Fred.) p.248: Forlist 1942-09-28 på rejse fra Sydney NS, Canad til Belfast. Torpederet ved Island fra tyske U-610. 22 mand omkom. (Berl.Tid.) 1946-01-00: Søforhør om forliset 1942. (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.297. (Søulyk.) 1946 nr.79-II. (Mir.) Forlisposition 56-40 N og 030-30 W.
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1942
Reference : Foto af LIFLAND (II)