Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHQF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1785 NRT 1137 DW 2500 + 194 / 2300 + 204 Klstr. -
BT - NT - IMO 1096638 Byg.nr. 0074
Byg.år 1889 Værft Tyne Iron Ship Building Company. Afløb 1889-08-13. Afleveret 1889-09-00. Byg.by Willington Quay, Newcastle Byg.land England
Dimension 264,6 x 36,6 x 16,2 / 22,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 800 iHK triple exp. type fra Wallsend Slipway & Eng.Comp.
Teknik2 dæk, awningdæk type, løftet agterdæk, bro og bak sammenbygget forhøjet.
Person-infoKaptajn R.B. Larsen, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ETHERLEY Omdøbt til -
Rederi B. til C.S. Hunting partrederi i Newcastle. Indfl. 1896-04-29 R. til D/S af 1896 A/S, København og næ. til KLAMPENBORG. Rederi
før - efter
Forlist 1917-01-19 efter torpedering i Atlanterhavet ved Armen Rocks af tysk ubåd.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Søulyk.) 1908 p.16. Kollision 1908-01-24 med S/S ADOLPH ANDERSEN på Schelde. (Fred.) Totalforlist 1917-01-19 efter torpedering fra tysk ubåd på rejse Tyne til Bordeaux med kul. Ramt i Atlanterhavet ved Armen Rocks. Besætning bjærget af S/S CASTLEFORD af Cardiff. (Krigsforlis 1914-1918) nr.94.
Tidligste år
 
1896 Seneste år
 
1917