Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-1249 Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 120,5 / 126,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1816 før Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension - Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 3 master.
Person-infoKaptajn Thomas Rhode, fra 1822-1839. Besætning 15 mand. Kaptajn Th. Sødring, 1839- Kaptajn H.P. Rønne, 1848.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra DIE EINIGHEIT Omdøbt til -
Rederi Solgt 1822 til Meyer, Søn & Trier, og næ. til CONCORDIA. Solgt 1825-04-01 til Jacob Holm & Sønner, København. Rederi
før - efter
På et tidspunkt ca. 1833 udlejet til de Coninck. Oph. 1860 eller 1861 på Jacob Holms eget værft.
ReferencerÅrbog 1955-11. GRU-02-0044. GRU-02-0046. H&S registr.H&S 2008:0327.
BemærkningerOptræder i årbog 1955 p.160. Deltog i rejse 1839-1840 og igen 1841-1843 for hvalfangst mens ejet af Jacob Holm. (Fred.) (Lehmann: Jacob Holm, 1944) p.90-99: Længere tekst om de tre hvalfangerrejser til Sydhavet til 1845. (GRU-02-0044) Salget af skibet til J. Holm har skødedato 1824-08-04 hos Gruelund. I fart på Middelhavet og Vestindien. Kontrakt 1848 med Generaltoldkammeret om transport af soldater til Vestindien. (GRU-02-0046) Kaptajn Sødring og hvalfangstrejser.
Tidligste år
 
1822 Seneste år
 
1860
Reference : Artikel om kaptajn Sødring og CONCORDIAs rejser for hvalfangst.

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1816 - 1822 DIE EINIGKEIT - Indfl. 1816-10-05 til T. Tutein, København.
1822 - 1860 - Solgt 1822 til Meyer, Søn & Trier, og næ. til CONCORDIA. Solgt 1825-04-01 til Jacob Holm & Sønner, København.