Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDJC Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert / Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 165,86 / 160,03 NRT 157,5 / 151 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0012
Byg.år 1869 Værft Skibsbygmester Peter Bom. Bilbrev 1869-12-01. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 93,4 x 21,0 x 10,7 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg og forhudet med yellow metal. 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle. Klipperbygget med folkelukaf på forkant af agterdæk til 1890, hvor omb. med lukaf til menige forude.
Person-infoBesætning 7 mand. Kaptajn C. Eilersen, Svendborg. Kaptajn A.R. Thurøe, fa 1874. Kaptajn P.P. Jensen, fra 1877. Kaptajn E.H. Bom efter 1892. Kaptajn R. Andersen (Flg. 1901)
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SVEA & DANA (Sv.)
Rederi B. til Partsrederi på Thurø ved Peter Bom m.fl. Senere flere ændringer i partnerkredsen. Rederi
før - efter
Solgt 1903-03-28 til O.E. Lundstrøm, Karlshamn, Sverige, og næ. til DANA af Helsingborg, og senere til SVEA. Forlist 1910-09-22 på rejse fra Frederikshamn til Åbenrå med tømmer. Sprang læk i Østersøen, nødhavn i Helsingborg, drev for ankrene og grundstødte, slået til vrag, kondemneret.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Malling) Forlist 1910-09 i Helsingfors. (Fred.) (Beretn. om Redningsvæs.) 1891-92 p.22. Grundstødt 1892-02-25 på Anholt. (Søulyk.) 1901 p.4 Forladt 1901-11-19 i Leith Fjord under storm med skibet i drift. Skibet overtaget igen ca. 1901-12-01. (Rosendahl-2) p.49: Data. (ID3486) p.132f. Beretning om hændelse 1901, hvor skibet blev forladt, bjærget og atter overtaget af besætningen.
Tidligste år
 
1869 Seneste år
 
1910