Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTCR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 3482 NRT 2229 DW 4950 Klstr. -
BT - NT - IMO 1148929 Byg.nr. 0475
Byg.år 1909 Værft Barclay, Curle & Co. Afløb 1908-12-11. Afleveret 1909-02-00. Byg.by Glasgow / Whiteinch Byg.land Skotland
Dimension 330,1 x 47,3 x 17,7 / 20,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 2000 iHK triple expansion type. Omb. 1914 til motorskib med B&W motor fra Barclay Curle & Co. på 1650 iHK.
Teknik2 dæk, awningdæk type, 2 master. 12 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til LANDVARD (No.)
Rederi B. til EAC, København. Overt. 1909 af Bangkokfilial. Overt. 1914 af EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1916-12-07 R. til Statens Skibsfartsdirektorat, Oslo, Norge og næ. til LANDVARD (MPWF) med KR. hos G.M. Bryde, Klosters Rederi, Oslo. Solgt 1920 til S.O. Stray & Co., Farsund, og næ. til SONGVAAR. Solgt 1924 til Klosters Rederi-A/S, Oslo, og næ. til LANDVARD. Solgt 1927 til Andrew Weir & Co. = Bank Line Ltd., London, og næ. til FORAFRIC. Solgt 1935 til Wing Ning Steam Ship Co. = Williamson & Co., Hong Kong, uden næ. Forlist 1941-12-24 i Celebeshavet syd for Philippinerne efter bombning fra japanske fly.
ReferencerÅrbog 2005-01. FEN-06-0799. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 2005 oms.B med tegning. (Fred.) Omb. 1914 til motorskib med nye mål: 3409 BRT, 2168 NRT, 4950 DWt, 330,2 x 47,3 x 25,3 / 28,9 feet (kend.) Motor 1650 iHK B&W / Barclay 6-cyl. 4SA type.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1941
Reference : Foto af CHUMPON