ID-nummer | 8664 |
Skibsnavn | CIMBRIA (I) |
Kend.bogstav. | OYLW |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2653 / 2764 |
NRT | 1317 / 1292 |
DW | 3215 + 335 / 2550 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5605337 |
Byg.nr. | 0244 |
Byg.år | 1921 |
Værft | Osbourne, Graham & Co., North Hylton. Afløb 1921-02-23. Afleveret 1921-08-00. |
Byg.by | Sunderland |
Byg.land | England |
Dimension | 299,6 x 46,0 x 18,1 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 1500 iHK triple expansion type fra Richardson, Westgarth & Co. Sunderland. |
Teknik | Fart 10 knob. 2 dæk, welldæk type. Specialindrettet til kultransport. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | S.N.A. 6 |
Omdøbt til | - |
Rederi | Indfl. 1935-07-12 R. fra Rouen som S.N.A. 6 til D.F.K. D/S A/S, København og næ. til CIMBRIA. |
Rederi før - efter | Solgt 1957-09-00 til Nordjyllands Kul-Kompagni A/S, Nørresundby. Solgt 1959-04-03 R. til Petersen & Albeck, København for oph. |
Referencer | ORG-N. Årbog 2007-05. H2. B2. FEN-02-0218. FEN-10-1343. REG-02-0475. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 2005 p.55. Deltog 1940-1945 i hjemmeflåden med bl.a. malmtransporter fro Tyskland. (FEN-02-0218 = DFDS Nyt) nr. 7, 1981: billede af rekvisitionen, som Værnemagten udstedte for rekvireringen 1945-03-24 for to dage, da maskindele mystisk forsvandt, og skibet var ubrugeligt for tyskerne. (Tortzen2, 4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.171. (Søulyk.) 1941 nr.56. Havareret 1941-07-16 i Rotterdam ved allieret luftangreb. (REG-02-0475) Yderligere data om ejerforhold. |
Tidligste år | 1921 |
Seneste år | 1959 |