Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYLW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2653 / 2764 NRT 1317 / 1292 DW 3215 + 335 / 2550 Klstr. -
BT - NT - IMO 5605337 Byg.nr. 0244
Byg.år 1921 Værft Osbourne, Graham & Co., North Hylton. Afløb 1921-02-23. Afleveret 1921-08-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 299,6 x 46,0 x 18,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1500 iHK triple expansion type fra Richardson, Westgarth & Co. Sunderland.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk, welldæk type. Specialindrettet til kultransport.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra S.N.A. 6 Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1935-07-12 R. fra Rouen som S.N.A. 6 til D.F.K. D/S A/S, København og næ. til CIMBRIA. Rederi
før - efter
Solgt 1957-09-00 til Nordjyllands Kul-Kompagni A/S, Nørresundby. Solgt 1959-04-03 R. til Petersen & Albeck, København for oph.
ReferencerORG-N. Årbog 2007-05. H2. B2. FEN-02-0218. FEN-10-1343. REG-02-0475. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 2005 p.55. Deltog 1940-1945 i hjemmeflåden med bl.a. malmtransporter fro Tyskland. (FEN-02-0218 = DFDS Nyt) nr. 7, 1981: billede af rekvisitionen, som Værnemagten udstedte for rekvireringen 1945-03-24 for to dage, da maskindele mystisk forsvandt, og skibet var ubrugeligt for tyskerne. (Tortzen2, 4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.171. (Søulyk.) 1941 nr.56. Havareret 1941-07-16 i Rotterdam ved allieret luftangreb. (REG-02-0475) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1921 Seneste år
 
1959
Reference : Omtale og billeder af PARKESTON, CIMBRIA og VISTULA, der havde været overtaget af Værnemagten i WW2. Genfindlsen efter krigen.
Reference : Foto af CIMBRIA (I)
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet CIMBRIA (I).