ID-nummer | 8670 |
Skibsnavn | CONCORDIA (I) |
Kend.bogstav. | OZMU |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2957 / 2859 |
NRT | 1675 / 1563 |
DW | 3828 + 272 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5541821 |
Byg.nr. | 0270 |
Byg.år | 1943 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1943-01-13. Bilbrev 1942-10-27. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 297,6 x 45,9 x 18,5 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 1700 iHK triple expansion type fra værftet. |
Teknik | Fart 10 knob, 1 dæk, indrettet til kultransport. Fremfaldende stævn, hækbygget med krydserhæk. |
Person-info | Kaptajn Nielsen, 1943- |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | TOTTESUND (Sv.) |
Rederi | B. til D.F.K. D/S A/S ved V. Steen Christensen, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1963-06-07 R. til Vasa Rederi A/B, Vasa, Sverige, og næ. til TOTTESUND, senere ny ejer. Kondemneret 1968-07-12 efter brand ud for Bosphorus Tyrkiet. |
Referencer | ORG-N. Årbog 2007-05. HSM R-41. FEN-10-1345. REG-02-0495. |
H&S registr. | H&S 1996:1580. H&S 1996:3270. SR-foto. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 2007 p.55. Deltog under WW2 i malmtransporterne til Tyskland. (Fred.) Kollision 1959-10-15 med ORE REGENT ved North Shields. Repareret efterfølgende. (H&S 1996:3270 = HSM R-41) Linjetegning, tværskibs x 2. (H&S 1996:3270) Specifikationsbog for skrog og maskine. (REG-02-0495) Yderligere data om ejerforhold. |
Tidligste år | 1943 |
Seneste år | 1985 |