Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZMU Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2957 / 2859 NRT 1675 / 1563 DW 3828 + 272 Klstr. -
BT - NT - IMO 5541821 Byg.nr. 0270
Byg.år 1943 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1943-01-13. Bilbrev 1942-10-27. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 297,6 x 45,9 x 18,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 1700 iHK triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 10 knob, 1 dæk, indrettet til kultransport. Fremfaldende stævn, hækbygget med krydserhæk.
Person-infoKaptajn Nielsen, 1943-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til TOTTESUND (Sv.)
Rederi B. til D.F.K. D/S A/S ved V. Steen Christensen, København. Rederi
før - efter
Solgt 1963-06-07 R. til Vasa Rederi A/B, Vasa, Sverige, og næ. til TOTTESUND, senere ny ejer. Kondemneret 1968-07-12 efter brand ud for Bosphorus Tyrkiet.
ReferencerORG-N. Årbog 2007-05. HSM R-41. FEN-10-1345. REG-02-0495. H&S registr.H&S 1996:1580. H&S 1996:3270. SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 2007 p.55. Deltog under WW2 i malmtransporterne til Tyskland. (Fred.) Kollision 1959-10-15 med ORE REGENT ved North Shields. Repareret efterfølgende. (H&S 1996:3270 = HSM R-41) Linjetegning, tværskibs x 2. (H&S 1996:3270) Specifikationsbog for skrog og maskine. (REG-02-0495) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1943 Seneste år
 
1985
Reference : Foto af CONCORDIA (I)
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet CONCORDIA (I).