ID-nummer | 8679 |
Skibsnavn | FYRSKIB NR. II (I) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Fyrskib |
Brugstype | FY |
BRT | - |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1837 |
Værft | Jacob Holms & Sønners Skibsbyggeri, Strandgade. Afløb 1836. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 22 x 5,6 x 2,4 meter. |
Maskine | Uden fremdrivningsmaskineri. |
Teknik | Mat. kravel af eg. 1 dæk, fyrmast. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Marineministeriet, Fyr- og Vagervæsenet, København. Udlagt på Læsø Rende 1838-1851. Drogden 1852-1862 og 1876-1887. Fra 1865-1870 reserveskib på Læsø Rende, Drogden, Læsø Trindel. |
Rederi før - efter | Indsat til 1890 som arbejderlogi ved bygning af fyrtårn på Lysegrund N for Hesselø. Oph. 1903. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fyr-fyrskibe) p.175. Anvendt som fyrskib til 1890, derefter som logiskib ved Lysegrund. Oph. 1903. (Lehmann: Jacob Holm, 1944) p.176: Om bygningen. Første afløb efter firmanavnet var ændret til J.H. og Sønner. |
Tidligste år | 1837 |
Seneste år | 1903 |