ID-nummer | 8682 |
Skibsnavn | FYRSKIB NR. VI |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Fyrskib |
Brugstype | FY |
BRT | - |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1854 |
Værft | Orlogsværftet. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd. 22,6 Br. 5,7, dybde 2,5 meter. |
Maskine | Uden fremdrivningsmaskineri. |
Teknik | Mat. kravel af eg. 1 dæk, fyrmast, i alt 3 master. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Marineministeriet, Fyr- og Vagervæsenet, København. Udlagt Kobbergrund 1854-1877. Gedser Rev 1878-1880. Anholt Knob 1880-1881. Læsø Trindel 1882-1884. Læsø Rende 1884-1891. Schultz' Grund 1893-1903. |
Rederi før - efter | Brugt som markeringsskib 1905-1911 og oph. 1918. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fyr-fyrskibe) p.175. I brug som fyrskib til 1903. Mærkeskib fra 1905 til 1911. (TfS) 1854 pp.377-382: Kommissionsbetænkning om nye lysgivere på skibet [x=4950356397]. (FyrskibMH-P) p.8 Sejltegning. |
Tidligste år | 1854 |
Seneste år | 1918 |