Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXUA Sam-kode SAM-0609 Rig-Maskine Motorskib / pram Brugstype PA
BRT 3046 NRT 1315 DW 850 / 924 Klstr. -
BT - NT - IMO 5093959 Byg.nr. 0302
Byg.år 1951 Værft Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1950-11-24. Afleveret 1951-04-17. Bilbrev 1951-03-12. Reg.nr. A-54. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 107,8 x 17,21 x 6,44 meter. 334,8 x 56,6 x 18,2 feet (kend.) Maskine Diesel, 5450 iHK fra 2 stk. B&W 6-cyl. 2SA type 650-VF-90 motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 16,5 knob. 3 jernbanespor, 30 jernbanevogne eller 110 bilenheder, 1500 pax. Beregnet for 3 lyntog. Skarp udfaldende stævn, hækbygget, krydserhæk.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra DRONNING INGRID Omdøbt til -
Rederi B. til DSB. næ. 1979-07-00 til SJÆLLAND. Rederi
før - efter
Afrigget 1990 til udstillingsformål. Senere solgt til England (SKKulturarv.) p.107.
ReferencerDSB. REF-03-0365K. FEN-05-0681. REG-02-0617. H&S registr.H&S 1996:5101. H&S 1996:3302. SR-foto.
Bemærkninger(REF-03-0365K) PRAM fra 1989. (H&S 1996:3302) Specifikationsbog for skrog og maskine. (REG-02-0617) Data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1979 Seneste år
 
2009>
Reference : Færge-klenodie skal til historisk engelsk havn M/F SJÆLLAND

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1950 - 1990 DRONNING INGRID (I) OXUA B. til DSB, København.
1979 - 2009> OXUA B. til DSB. næ. 1979-07-00 til SJÆLLAND.