Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPRK Sam-kode SAM-1105 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA /LST
BRT 8173 NRT 5142 DW 7568 + 1422 Klstr. -
BT - NT - IMO 1142312 Byg.nr. 0312
Byg.år 1897 Værft Harland & Wolff. Afløb 1896-12-15. Afleveret 1897-07-29. Byg.by Belfast Byg.land Nordirland
Dimension 469,5 x 53,1 x 22,3 / 41,2 feet (kend.) Lgd.o.a. 486,0 feet Maskine Dampmaskine 947 nHK, 5000 iHK fra 2 maskiner, triple expansion type fra værftet 3 dobbelte og 2 enkeltkedler.
TeknikFart 12 - 14 knob. 4 dæk awningdæk type, 2 master, 2 samsonposter, 5 luger. 1600 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ROTTERDAM (Hol.) Omdøbt til DVINSK / DWINSK (Rus.)
Rederi Indfl. 1906-04-26 R. fra Nederlandsche-Amerikanische Stoomvaart, Rotterdam til DFDS, København, og næ. til C.F. TIETGEN. Solgt 1913 til EAC. Rederi
før - efter
Solgt 1913-12-27 R. til EAC, København for videresalg til Russian East Asiatic Co., St. Petersburg, Rusland, og næ. til DWINSK.
ReferencerFEN-04-0432. F1. ORG-0. H&S registr.SR-foto. H&S 1988:0060.
Bemærkninger(Fred.) p.10: Data. WW1 rekvireret af The Shipping Controller, London, og overdraget Cunard Steam Ship Co. Forlist 1918-06-18 ved Bermuda, hvor tysk ubåd, U-151, torpederede skibet uden varsel, 24 omkom. (Mir.) Forlisposition 39.10 N og 063.01 W. Navnet er inkorrekt stavet med "W", men fejlen er udbredt. (H&S 1988:0060) Blyplade med skibstegning. (StD-3) p.11.
Tidligste år
 
1897 Seneste år
 
1913
Reference : Foto af C.F. TIETGEN (I)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1897 - 1913 NPRK Indfl. 1906-04-26 R. fra Nederlandsche-Amerikanische Stoomvaart, Rotterdam til DFDS, København, og næ. til C.F. TIETGEN. Solgt 1913 til EAC.
1913 - 1918 DVINSK / DWINSK (Rus.) IWAR Solgt 1913-12-27 R. til EAC, København for videresalg til Russian East Asiatic Co., St. Petersburg, Rusland, og næ. til DWINSK.