ID-nummer | 8894 |
Skibsnavn | C.F. TIETGEN (I) |
Kend.bogstav. | NPRK |
Sam-kode | SAM-1105 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA /LST |
BRT | 8173 |
NRT | 5142 |
DW | 7568 + 1422 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1142312 |
Byg.nr. | 0312 |
Byg.år | 1897 |
Værft | Harland & Wolff. Afløb 1896-12-15. Afleveret 1897-07-29. |
Byg.by | Belfast |
Byg.land | Nordirland |
Dimension | 469,5 x 53,1 x 22,3 / 41,2 feet (kend.) Lgd.o.a. 486,0 feet |
Maskine | Dampmaskine 947 nHK, 5000 iHK fra 2 maskiner, triple expansion type fra værftet 3 dobbelte og 2 enkeltkedler. |
Teknik | Fart 12 - 14 knob. 4 dæk awningdæk type, 2 master, 2 samsonposter, 5 luger. 1600 pax. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | ROTTERDAM (Hol.) |
Omdøbt til | DVINSK / DWINSK (Rus.) |
Rederi | Indfl. 1906-04-26 R. fra Nederlandsche-Amerikanische Stoomvaart, Rotterdam til DFDS, København, og næ. til C.F. TIETGEN. Solgt 1913 til EAC. |
Rederi før - efter | Solgt 1913-12-27 R. til EAC, København for videresalg til Russian East Asiatic Co., St. Petersburg, Rusland, og næ. til DWINSK. |
Referencer | FEN-04-0432. F1. ORG-0. |
H&S registr. | SR-foto. H&S 1988:0060. |
Bemærkninger | (Fred.) p.10: Data. WW1 rekvireret af The Shipping Controller, London, og overdraget Cunard Steam Ship Co. Forlist 1918-06-18 ved Bermuda, hvor tysk ubåd, U-151, torpederede skibet uden varsel, 24 omkom. (Mir.) Forlisposition 39.10 N og 063.01 W. Navnet er inkorrekt stavet med "W", men fejlen er udbredt. (H&S 1988:0060) Blyplade med skibstegning. (StD-3) p.11. |
Tidligste år | 1897 |
Seneste år | 1913 |