ID-nummer | 8896 |
Skibsnavn | LILIAN DROST |
Kend.bogstav. | NPRT |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1961 |
NRT | 1256 |
DW | 2747 + 203 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1099589 |
Byg.nr. | 0062 |
Byg.år | 1892 |
Værft | Edward's Shipbuilding Co. Afløb 1892-09-08. Afleveret 1892-10-00. |
Byg.by | Newcastle |
Byg.land | England |
Dimension | 275,6 x 36,8 x 23,2 / 26,3 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 190 nHK 800 iHK triple expansion maskine fra Blair & Co. |
Teknik | 1 helt dæk, 1 partielt awningdæk. |
Person-info | Kaptajn H. Munk, 1915 til forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | BURTON (UK) |
Omdøbt til | - |
Rederi | Indfl. 1906-05-12 R. fra Deddington Steam Ship Co., Hull til Drost D/S A/S, København, og næ. til LILIAN DROST. |
Rederi før - efter | Forlist 1915-05-08 i Nordsøen efter minesprængning ud for Longstone. |
Referencer | FEN-12-1709. F1. ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (ELI) (Søulyk.) 1911 p.48: Kollision 1911-11-22 med KRONPRINS FREDERIK (ID 7224) ved København. (Fred.) (Mir.) Efter Mir. torpederet fra tysk ubåd U-36 på position 56.37 N og 003.40 E. (Krigsforlis 1914-1918) nr.8. Efter søforhøret og Udenrigsministeriets henvendelse til Tyskland kan den tyske regering ikke finde spor af bevis fr, at tysk ubåd skulle have forårsaget forliset. Forlisposition 190 sm i pejling N 72 E for Longstone. |
Tidligste år | 1892 |
Seneste år | 1915 |