Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHFQ / OXCE Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 2762 NRT 1553 DW 1200 Klstr. -
BT - NT - IMO 5074513 Byg.nr. 0186
Byg.år 1929 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1929-01-23. Afleveret 1929-04-21. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 306,3 x 44,2 x 25,9 / 29,3 feet (kend.) Lgd.o.a. 324,0 feet. Maskine Diesel 4250 iHK B&W 2 stk. 6-cyl. 4SA motorer til 2 skruer.
TeknikFart 14,5 - 15,5 knob. 3 dæk, awningdæk type. 132 som 1-klasses pax. + 88 pax på 3. kl.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til KÜRASSIER (WW2)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Overt. 1944-01-20 af Besættelsesmagten og ført til Bremerhaven, næ. KÜRASSIER. Tilbagelev. 1945-07-22, men under hjembugsering minesprængt 1945-07-25 ved Stevns. Bjærget 1946-08-01 og solgt 1947 til Compania Trasmediterranea, Madrid, og næ. til CIUDAD DE IBIZA. Oph. 1978-12-00 i Villanueva y Geltru.
ReferencerÅrbog 1982-06. Årbog 2008-02. FEN-04-0461. H2. F2. H&S registr.SR-foto 1995:0408 + 2000:0055 + 2000:0056.
Bemærkninger(ELI) (Fred.) Som vrag påsejlet af ODIN (ID 7226). Efter bjærgning i 1946 genopbygning og fortsat drift i Spanien. Oph. 1978-11-00 i Valencia. (BOG) Årbog 1982 p.104, 116: Om bygningen. (BOG) Årbog 2008 p.23: Hjemturen fra Tyskland efter WW2, minesprængt, genopbygget efter salg til Italien. (Mir.) (Krigsforlis) nr.641. (Søulyk.) 1945 nr.107.
Tidligste år
 
1929 Seneste år
 
1978
Reference : Foto af ESBJERG (I)