Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 286
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1801 før Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by - Byg.land England
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 3 master.
Person-infoKaptajn Tranberg, 1802-1803. (Lehmann)
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1801 fra England til Asiatisk Kompagni, København, og næ. til KRONPRINSEN AF DANMARK. Købet var forestået af Konferensråd Ancher. Rederi
før - efter
Var armeret ved Københavns defension 1808 (Topsøe-J.II) p.721. Solgt 1808-01-00 i Batavia med ladning, da krigsudbruddet blev kendt.
ReferencerORG-N. Årbog 1979-04. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) 12 kartotekskort med henvisninger, heraf: (Lehmann: Østen) pp. 87, 105ff, 160. Ankom 1802-08 til Whampoa. Hjemrejse 1802-1803. (Klem-1) p.248 nr. 84. Detaljer. Købt til rederiet af konferensråd C. Anker til erstatning for det havarerede skib af samme navn (ID 3213), skøde 1801-09-11.Rejse til Kina 1802-1803, 1804-1805 og 1807-1810. (Deuntzer) p.53: Om salget i Batavia 1808. (BOG) Årbog 1979 p.97. (JM) Om Kinafart og Ostindienfart - se under AK's skibe her. (UDKLIP) Personalia, Bentley, Richard: Beretning om Kinarejse 1802-1803. Beretningen findes på KB.
Tidligste år
 
1801 Seneste år
 
1808