ID-nummer | 8945 |
Skibsnavn | BRETLAND |
Kend.bogstav. | OXWB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST / BULK |
BRT | 2725,66 |
NRT | 1425,52 |
DW | 3905 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5051614 |
Byg.nr. | 0116 |
Byg.år | 1956 |
Værft | Aalborg Værft A/S. Afløb 1956-03-08. Prøvetur 1956-07-13. Afleveret 1956-07-17. Bilbrev 1956-06-15. |
Byg.by | Ålborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 319,8 x 47,9 x 19,2 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 3050 iHK B&W 5-cyl. 2SA type 550-VTBF-110 motor. |
Teknik | Fart 14 knob, 1 dæk, 2 lastrum, 4 stålluger, 2 master, 4 stk. 3 tons bomme, indrettet til kultransport, isklasset. Bro og aptering midtskibs. Maskine og aptering agter. Udfaldende stævn, krydserhæk. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | LENA MARIANNE (Fi.) |
Rederi | B. til Det Danske Kulkompagni A/S, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1964-04-13 R. til Lars Lindberg, Raahe, Finland, og næ. LENA MARIANNE (OGKG). Solgt 1968 til Etelä-Suomen Laiva O/Y, Helsinki, og næ. til ALPPILA. Solgt 1971-11-00 til Captain Giovanni Palomba, Napoli, og næ. til CIRO SECONDO (ICRK). Oph. 1985-10-00 i Ortona hos Romiti Oriente Nello. |
Referencer | AAL R-02. FEN-10-1333. REG-01-0380. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:1298. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1298 = AAL R-02) Kapacitetsplan. (Fred.) p.630. (Mir.) (Frivagten) 1956-04-01: Gudmoder fru Henry P. Lading. Afløb planlagt til 1956-02-17 udsat pga. is i Limfjorden. (REG-01-0380) Yderligere data om ejerforhold. |
Tidligste år | 1956 |
Seneste år | 1985 |