Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYUT Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 157 / 180,5 NRT 71 / 86,3 DW 130 / 172 Klstr. -
BT - NT - IMO 5004594 Byg.nr. 0079
Byg.år 1961 Værft H.C. Christensens Staalskibsværft af 1949 A/S. Afløb 1960-09-09. Afleveret 1961-01-05. Bilbrev 1960-12-08. Byg.by Marstal Byg.land Danmark
Dimension 90,4 x 22,2 x 6,9 feet (kend.) Forlænget 1965 til 106,2 feet. Maskine Diesel 230 iHK Alpha-Diesel 3-cyl. 2SA motor.
TeknikFart 7,5 - 8 - 9 knob. 1 dæk, udfaldende stævn, krydserhæk, 10 pax. Efter omb. 1965: 2 lastrum, 2 luger. 4 pax i kahyt, 6 på dæk.
Person-info-
Reg.by Godthåb Reg.land Grønland Omdøbt fra - Omdøbt til POLAR BEAR (UK)
Rederi B. til Grønlandske Handel = KGH, København. Rederi
før - efter
Solgt 1971-06-25 R. til Lundby & Co., Barnstaple, England, og næ. til POLAR BEAR (GPOZ). Solgt 1986 til Swanage Brick & Tile Co. Ltd. (kun anført i Fred.). Solgt 2009 og næ. til INDEPENDENCE II.
ReferencerKGH. FEN-07-0945. REG-01-0030. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(ELI) (udklip) Fartøj spec. samt kartotekskort med udklip. (Fred.) Omb. 1965-03-10, ankomst, på Helsingør Skibsværft, forlænget. Nye mål: 180 BRT, 86 NRT, 170 DWt. 106,2 x 22,2 x 6,9 feet (kend.). KGH-Orientering nr. 44, 1971-08-01: Om salget til en britisk selvejende institution, The Landmark Trust, for rute mellem Bristol og øen Lundy ejet af NT. (Mir.) (Schultz-L.) p.83. (JM) Skibsnavnet har været anvendt på lægebåd i Jakobshavn og fra 1974 på SVNs inspektionskutter. (KGH-oplysningsmappe). (REG-01-0030) Yderligere registreringsdata om ejerforhold.
Tidligste år
 
1961 Seneste år
 
2009>
Reference : Foto af AGDLEQ.
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet AGDLEQ.