Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OWAJ Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA / LST
BRT 506 NRT 255 DW 330 Klstr. -
BT - NT - IMO 5536126 Byg.nr. 0167
Byg.år 1949 Værft Skibsbygmester A. Nielsen, Holbæk Skibs- og Baadebyggeri. Reg.nr. A-117. Byg.by Holbæk Byg.land Danmark
Dimension 140,6 x 28,9 x 13,0 feet (kend.) Maskine Diesel 348 iHK B&W 6-cyl. 2SA motor.
TeknikFart 9 knob. Mat. eg. 1 dæk, maskinen agter. 30 pax i Atlanten, 47 pax på Grønland
Person-infoBesætning 20 mand. Kaptajn S. Th. Sørensen, fra nybyg. 1949.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Statsministeriet, Grønlandsdepartementet, København. Rederi
før - efter
Opgik 1949-10-20 for kystfart. Forlist 1966-08-04 ved Zimmers Ø i Grønland ved brand.
ReferencerKGH. ORG-N. AND R-03. FEN-07-1004. H&S registr.H&S 1996:1307
Bemærkninger(H&S 1996:1307 = AND R-03) Tegning af opstalt og dæksplan samt middelspant, 2 blade, fra projekteret ombygning fra Knud E. Hansens Tegnestue, dateret 1954. (Fred.) Forlist 1966-08-04 efter brand i motorrummet ud for Zimmers Ø. 47 pax og 20 besætning bjærget af både fra Egedesminde. Skibet udbrændt. (FEN-07-1004) Om forliset. (KGH-oplysningsmappe) Kaptajnsliste.
Tidligste år
 
1949 Seneste år
 
1966
Reference : Materiale om TIKERAK og branden 1966.