ID-nummer | 9008 |
Skibsnavn | IRLAND (III) |
Kend.bogstav. | OYPA |
Sam-kode | SAM-0625 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | TK / PROD |
BRT | 1399,12 |
NRT | 733,98 |
DW | 1990 / 2022 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 6408620 |
Byg.nr. | 0094 |
Byg.år | 1964 |
Værft | Hälsingborgs Varv A/B. Afløb 1964-02-26. Afleveret 1964-07-00. Reg.nr. D-1079. |
Byg.by | Helsingborg |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 248,9 x 41,1 x 16,3 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 1870 iHK MAN 7-cyl. 2SA motor. |
Teknik | Fart 11 til 12 knob. 1 dæk, 12 tanke. Isklasse 1. Maskine og aptering agter. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | IRLA LUPE |
Rederi | B. til Det Dansk-Franske D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1979-03-00 til Skibsreder Hans Petersen, Haderslev, og næ. til IRLA LUPE. |
Referencer | DAFRA K-08. DAFRA K-09. Årbog 1995-07. FEN-10-1297. ORG-0. |
H&S registr. | H&S 1996:1476. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1476 = DAFRA K-08 + 09) Arkivalier: rejserapporter for 1976. Regningskopier 1972-1974, andre bilag fra korrespondance med rederi og omverden fra ca. 1970 til 1975 (K-08). Alm. korrespondance 1972-1974, ferskvandsgeneratorrapport 1976, Main Particulars, skibets korrespondance 1973 (K-09). (Fred.) (Mir.) (BOG) Årbog 1995 p.116. |
Tidligste år | 1964 |
Seneste år | 1979 |