Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDPW / OULY Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1321 NRT 764 DW 2150 + 250 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167556 Byg.nr. 0164
Byg.år 1922 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1922-01-23. Afleveret 1922-07-29. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 249,5 x 38,1 x 15,0 / 18,3 feet (kend.) Lgd.o.a. 260,0 feet. Maskine Dampmaskine 750-1000 iHK Triple expansion type, værftets. Kedler med overheder fra Wilh. Schmidt.
Teknik2 dæk, shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Beslaglagt 1940-04-09 i England. Lå sidst i april 1940 i Manchester. Overt. 1940-05-10 Ministry of War Transport, London. Tilbagelev. 1945-09-28 til DFDS. Oph. 1959-12-30 hos Brugse Scheepslooperij, Brügge.
ReferencerORG-N. Årbog 1999-04. Årbog 2006-06. Årbog 2012-03. U2. H&S registr.H&S 1996:3164.
BemærkningerOptræder i årbog 1999 p.113. + Årbog 2006 p.94. + Årbog 2012 p.36. Om besætningsmedlems krigsopleverlser under WW2. (H&S 1996:3164) HSM-karton: Specifikationsbog. (Fred.) (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1922 Seneste år
 
1959
Reference : Foto af SVANHOLM
Reference : Foto af SVANHOLM