Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. (UK kaldesignal) Sam-kode BOG-00166 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1996 / 2025 NRT 1204 / 1212 DW 3075 + 275 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0001
Byg.år 1917 Værft Brys & Gylsen Ltd. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 280,0 x 41,8 x 19,2 / 20,9 feet (kend.) Lgd.o.a. 290,6 feet. Maskine Dampmaskine, 1150 iHK triple expansion type fra Cooper & Greig, Dundee.
Teknik1 dæk.
Person-info-
Reg.by London Reg.land England Omdøbt fra DAGØ Omdøbt til DAGØ
Rederi Overt. 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London, og næ. til DAGO II. Rederi
før - efter
Tilbagelev. 1946 til rederiet Baltic D/S A/S, København, og næ. igen DAGØ.
ReferencerÅrbog 2012-03. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 2012 p.42. Krigssejlers erindring. (Fred.)
Tidligste år
 
1940 Seneste år
 
1946

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1917 - 1960 DAGØ OZEU B. til Denholm Line Steamers Ltd. i Greenock som ELMPARK, senere s. til Robert Stanley Shipping som BRODSWORTH. Solg 1928 til Steam Ship Co. Baltic, Riga, dansk ejer Christian Jensen, og næ. til DAGÖ. Overt. 1938 af Baltic D/S A/S, Kbh. og næ. til DAGØ.
1940 - 1946 (UK kaldesignal) Overt. 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London, og næ. til DAGO II.
1946 - 1960 DAGO II OZEU Overt. 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London, og næ. til DAGO II. Tilbagelev. 1946 til rederiet Baltic D/S A/S, København, og næ. igen DAGØ.