ID-nummer | 9073 |
Skibsnavn | IRKUTSK |
Kend.bogstav. | NRLV |
Sam-kode | BOG-00165 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2471 |
NRT | 1531 |
DW | 2146 + 174 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0080 |
Byg.år | 1903 |
Værft | R. Stephenson & Co. |
Byg.by | Hebburn / Newcastle |
Byg.land | England |
Dimension | 290,5 x 40,0 x 25,6 / 28,9 feet (kend.) Lgd.oa. 304,8 feet. |
Maskine | Dampmaskine 2110 iHK triple expansion type. |
Teknik | Fart 12 knob. 2 dæk awningdæk type. 2 master. Kølemaskineri. |
Person-info | Besætning 15 dæk, 16 maskinen, 4 restaurant. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | DAGMAR |
Rederi | B. til Russisch Überseeische Dampfschiffs-Gesel. Courier, Riga, datterselskab af DFDS. Senere overt. af Gebr. Lassmann, Moskva også et DFDS selskab. Solgt 1910-12-09 R. til Helmsig & Grimm, Riga, og næ. til IMPERATOR NICOLAI . |
Rederi før - efter | Overt. 1914-1920 som transportskib af franske regering. Solgt 1920-01-00 A. til DFDS, København, og næ. til DAGMAR (NCHL / OXXD). |
Referencer | Årbog1999-04. ORG-0. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1999 p.113, 119, 121, som DAGMAR. (Fred.) Skibet var ejet 5 dage af Privatbanken 1910. |
Tidligste år | 1903 |
Seneste år | 1920 |