Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCWT / OXRS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype PA
BRT 799 / 777 NRT 309 / 225 DW 180 + 30 / 320 Klstr. -
BT - NT - IMO 5085859 Byg.nr. 0137
Byg.år 1921 Værft Orlogsværftet. Afløb 1921-01-25. Afleveret 1921-08-30. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 222,9 x 34,5 x 14,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 1160 iHK 2 maskiner triple expansion typen af værftets type. Instal. 1951 diesel B&W 1860 iHK 2 stk. motorer.
TeknikFart 10,5 knob. 1 dæk, 1000 pax., jernbanespor 66 meter, 6 jernbanevogne. Efter 1951 Fart 11,5 knob, skrue for og agter og 950 pax, 6 jernbanevogne og 10 biler eller alene 45 biler.
Person-info-
Reg.by Fredericia / Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København for ruten over Lillebælt, efter 1935 på Helsingørruten. Rederi
før - efter
Havari 1942-10-09 ved minesprængning ud for Helsingør. Omb. 1951-11-21 til motorskib på Nakskov Skibsværft. Omb. mindre i 1961-10-01 på Svendborg Skibsværft. Solgt 1974-02-20 R. til Persöner A/B, Ystad, og typeændret til PRAM.
ReferencerDSB. CASSE K-01. Årbog 1967-08. FEN-05-0678. REG-02-0515. H2. B2. H&S registr.H&S 1996:5101. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5101 = CASSE K-01) Generalarrangement efter 1937 og efter 1952. (Fred.) Minesprængt 1942-10-09 ved Helsingør og repareret. Omb. 1951 på Nakskov Skibsværft. Nye mål: 777 BRT, 225 NRT, 320 / 374 DWt. Omb. 1961 på Svendborg Skibsværft, hvor vingedæk bl.a. blev overdækkede. (BOG) Årbog 1967 p.168 Om H-H-overfarten. (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.303. Havareret ved minesprængning. (Søulyk.) 1942 nr.65. (REG-02-0515. Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1921 Seneste år
 
1974
Reference : Foto af DAN b. 1921.
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet DAN.