Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. KBCG Sam-kode SAM-1097 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 90,51 NRT - DW - Klstr. 45
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1841 Værft Skibsbygmester J. Løve. J. Løve & Søns Træskibsværft. Afløb 1841-09-01. Bilbrev 1841-10-26. Omb. og forlænget 1854 hos skibsbygmester F.T. Hansen, Fanø, rekonstruktionsbrev 1854-12-03. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 77,7 x 17,2 x 9,5 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 2 master, fladt spejl, mandlig galion.
Person-info-
Reg.by Tveraa / Trangisvaag Reg.land Færøerne Omdøbt fra SØRIDDEREN Omdøbt til -
Rederi Overtaget 1880 af partrederi med P. Færgesen m.fl., Tveraa, senere Trangisvaag og samme år næ. til KONG FRODE. Rederi
før - efter
Forlist formentligt 1882-07-16 på fiskeri i Rødefjord på Islands østkyst.
ReferencerSR-bilag 1953:1080. Årbog 1955-10. Årbog 1972-09. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1953:1080) Brev med nogle oplysninger om kaptajn Pii af SØRIDDEREN. (BOG) Optræder i årbog 1955 p.158-159. + Årbog 1972 p.135-136. (StD-2) p.150. (Rosendahl-2) p.106. Målingsbrev 1865-07-06 på 45 kls. i Horsens. Forlist 1882-07-16, formentligt, og besætningen på 22 mand bjærget. Skibet solgt som vrag og slettet af registret 1883-02-24.
Tidligste år
 
1880 Seneste år
 
1883

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1841 - 1882 SØRIDDEREN NFPG B. til partrederi i Helsingør med I.S. Pontoppidan og J.H. Løve som deltagere. Ejer 1870 partrederi i København.
1880 - 1883 KBCG Overtaget 1880 af partrederi med P. Færgesen m.fl., Tveraa, senere Trangisvaag og samme år næ. til KONG FRODE.