ID-nummer | 9156 |
Skibsnavn | KONG INGE |
Kend.bogstav. | NMLB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA |
BRT | 688 |
NRT | 424 |
DW | 798 + 102 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0022 |
Byg.år | 1890 |
Værft | Wood, Skinner & Co. |
Byg.by | Newcastle |
Byg.land | England |
Dimension | 169,8 x 27,5 x 12,4 / 19,6 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 97 nHK, 505 iHK, triple expansion type fra North Eastern Marine, Newcastle. |
Teknik | 2 dæk, awningdæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | KONG INGE (No.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Det Søndenfjeldsk-Norske D/S i Kristiania. Indfl. 1903-08-31 R. til Thore D/S A/S, København, uden næ. |
Rederi før - efter | Forlist 1904-04-22 ved Island og kondemneret. Hævet og rep. Solgt 1904-11-07 R. til Firma Thor. E. Tulinius, København. Solgt 1904-11-19 R. til Thore D/S, Kbh. Forlist 1906-12-22. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (ELI) (Søulyk.) 1904 p.14. Grundstødt 1904-03-22 ved Bakkafjord på Island og kondemneret. (Søulyk.) 1906 p.16. Grundstødt 1906-12-22 og forlist ved Islands kyst. (Fred.) Efter forliset 1904 blev vraget solgt til Thore D/S A/S, Kbh., det blev hævet og rep. i Mandal. Derefter er der nogle ejerskift inden for samme koncern, og trafikken på Island fortsætter til endnu et forlis i 1906-12-22. Besætning bjærget. |
Tidligste år | 1890 |
Seneste år | 1906 |