Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMLB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 688 NRT 424 DW 798 + 102 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0022
Byg.år 1890 Værft Wood, Skinner & Co. Byg.by Newcastle Byg.land England
Dimension 169,8 x 27,5 x 12,4 / 19,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 97 nHK, 505 iHK, triple expansion type fra North Eastern Marine, Newcastle.
Teknik2 dæk, awningdæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra KONG INGE (No.) Omdøbt til -
Rederi B. til Det Søndenfjeldsk-Norske D/S i Kristiania. Indfl. 1903-08-31 R. til Thore D/S A/S, København, uden næ. Rederi
før - efter
Forlist 1904-04-22 ved Island og kondemneret. Hævet og rep. Solgt 1904-11-07 R. til Firma Thor. E. Tulinius, København. Solgt 1904-11-19 R. til Thore D/S, Kbh. Forlist 1906-12-22.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Søulyk.) 1904 p.14. Grundstødt 1904-03-22 ved Bakkafjord på Island og kondemneret. (Søulyk.) 1906 p.16. Grundstødt 1906-12-22 og forlist ved Islands kyst. (Fred.) Efter forliset 1904 blev vraget solgt til Thore D/S A/S, Kbh., det blev hævet og rep. i Mandal. Derefter er der nogle ejerskift inden for samme koncern, og trafikken på Island fortsætter til endnu et forlis i 1906-12-22. Besætning reddet.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1906
Reference : Foto af KONG OLAV V (II)