Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OWDM Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 6620,30 / 7956 / 8669 NRT 3003,89 / 3912 / 4441 DW 1083 Klstr. -
BT - NT - IMO 6817716 Byg.nr. 0278
Byg.år 1968 Værft Cantieri Navali del Tirreno e Riuniti. Afløb 1968-05-12. Afleveret 1968-06-03. Byg.by Genoa Byg.land Italien
Dimension 378,9 x 63,3 x 36,4 feet (kend.) 116 x 19 x 11 meter (kend.) Maskine Diesel 13200 iHK B&W motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 21 knob. 3 dæk. 1000 pax. 100 bilenheder.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
1984 sidste år i skibslisten. Solgt og næ. 1984 til NEW GULANGYU. Næ. 1984 til GU LANG YU. Næ. 1988 til LEADER PRINCE. Næ. 1992 til NEW ORIENT PRINCESS. Forlist 1993-08-25 ved brand om bord. Grundsat og oph. 1994-05-00 i Junk Bay Kina.
ReferencerFEN-04-0510. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(ELI) (Søulyk.) 1972 p.46. Kollision 1972-11-21 i Øresund. (Mir.)
Tidligste år
 
1968 Seneste år
 
1984
Reference : Foto af KONG OLAV V