Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYKS Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 481 NRT 191 DW 80 Klstr. -
BT - NT - IMO 5196921 Byg.nr. 0066
Byg.år 1935 Værft Nakskov Skibsværft A/S. Afløb 1935-03-23. Afleveret 1935-05-06. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 145,5 x 36,8 x 13,0 feet (kend.) Maskine Diesel 650 iHK Frichs 5-cyl. 2-takts motor, skruer for og agter.
TeknikFart 10,75 knob, 1 dæk, max. 475 pax., 28 bilenheder.
Person-info-
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Solgt 1972-09-06 R. til oph. ved Østfold Skipsophugning, Sarpsborg, Norge (blev omdannet til lægter).
ReferencerDSB. CASSE K-03. Årbog 1967-08. Årbog 2004-03. NAK R-07. FEN-05-0705. H2. H&S registr.H&S 1996:5103. H&S 1996:4066. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5103 = CASSE K-03) Generalarrangemenet i to versioner, DSB-tryk samt værftets tegning i to versioner. (Søulyk.) 1937 p.28: Kollision 1937-08-07 i Sundet med færgen HELSINGBORG (ID 8198). (BOG) Årbog 1967 p.168 + Årbog 2004 p.18: Om HH-overfarten. (H&S 1996:4066 = NAK R-07) Linjetegning. Middelspantplan. Ror og agterstævn. Klædningsplan. Opstalt og plan for spanter og plader. (ELI) Flere kartotekskort med data: Forskellige uheld i (Søulyk.) og (Udklip) færgevæsen. (Vikingen) 1935, hft.6, p.30.
Tidligste år
 
1935 Seneste år
 
1972
Reference : Foto af KRONBORG