Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCDB / OYCS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 366,61 NRT 126,54 / 152 DW 80 + 25 Klstr. -
BT - NT - IMO 5614322 Byg.nr. 0157
Byg.år 1890 Værft B&W. Afløb 1890-01-18. Afleveret 1890-04-14. Bilbrev 1890-04-12. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 140,7 x 31,6 x 12,00 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 140 nHK - 600 iHK 2 stk. 2-cyl. compound type af værftets. 2 skruer.
TeknikFart 10,5 knob. 1 dæk, jernbanefærge, isbryder.
Person-info-
Reg.by Fredericia / Masnedø Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Oph. 1935-12-30 R. hos Petersen & Albeck, København.
ReferencerDSB. CASSE K-03. FEN-05-0709. H&S registr.H&S 1996:5103. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5103 = CASSE K-03) Generalarrangement DSB-tryk. (Fred.) Omb. 1905 og forlænget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Nye mål: 553 BRT, 231 NRT, 180 + 45 DWt. 199,8 x 31,6 x 12,0 feet (kend.) Maksine 175 nHK, 900 iHK, 3 stk. 2-cyl. compound til 3 skruer, idet en tredje skrue i forstævnen installeredes 1905. Ruter: Fredericia - Strib 1890-1905, Masnedø - Orehoved 1905-1916, fra 1914-08-26 hjs. Masnedø.Rute Nykøbing M. - Glyngøre 1916-1935.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1935
Reference : Foto af MARIE